Organic Wine Concept

Consumenten kiezen steeds bewuster voor kwaliteit en willen weten waar hun eten en drinken vandaan komt. Biologische en Biodynamische wijnen zijn dan ook sterk in opkomst.

BIOLOGISCHE EN BIODYNAMISCHE WIJNEN

Biologische wijnen worden gemaakt, zonder gebruik te maken van chemische bestrijdingsmiddelen en zonder kunstmest. Uitgangspunt is een levendige wijngaard met natuurlijk evenwicht zodat het fruit van nature gezond is en blijft.

Biodynamische wijnbouwers gaan nog wat verder en gaan er vanuit dat hemellichamen als aarde, maan en zon invloed uitoefenen op de hun wijnstokken.
Biologische wijn wordt gecontroleerd door Skal (overheid), biodynamische wijnen worden daarnaast ook nog eens gecontroleerd door stichting Demeter. Filosofieën en keurmerken vertellen echter niet of een wijn lekker is.

Onze registervinoloog selecteerde de beste wijnmakers en de lekkerste wijnen uit het groeiende aanbod. Deze wijnen koopt Natrada direct in bij de boer zodat er geen overbodige (prijsverhogende) tussenschakels ontstaan. Hierdoor kennen wij de schoonheid van de wijnboer zijn wijngaarden, de uitdagingen van de wijnmaker bij het maken van wijn maar vooral de passie waar hij dit alles mee doet. En die passie delen wij graag met u.

Wij hebben het Organic Wine Concept ontwikkeld, zodat u de wijnen in de winkel herkent. Een logo naast biologisch of biodynamisch, dat staat voor onze principes. Maar het logo is ook een hulpmiddel voor de winkelier. Het logo staat namelijk op de schap kaartjes voor de desbetreffende wijn, met een duidelijke beschrijving van de wijn; smaaktypering, druiven en te drinken bij (welk eten). Het Organic Wine Concept helpt de wijnmaker met een gegarandeerde afzet, de winkelier met duidelijke communicatie en de consument met de beste, betaalbare en lekkerste biologische wijnen!

WAT IS ORGANIC WINE CONCEPT?

Organic wine concept (OWC) is een project van Natrada B.V., importeur en groothandel van biologische en biodynamische wijnen uit Europa sinds 2010. Wijnen die zijn opgenomen in de selectie van OWC zijn in de eerste plaats biologisch of biodynamisch en voldoen daarnaast aan drie belangrijke voorwaarden: goede kwaliteit, eerlijke prijs en het zijn wijnen met een verhaal. Natrada draagt zorg voor strenge naleving.

      GOEDE KWALITEIT

      Het is belangrijk wijnen te ontdekken, leren waarderen en voor die heerlijke ontdekking terug te blijven komen. Bij het samenstellen van het OWC assortiment is kwaliteit een kerncriterium. Consumenten kunnen er op vertrouwen dat een wijn van Organic wine concept altijd goed is, op welk prijsniveau dan ook. Zij kunnen met een gerust hart nieuwe wijnen uitproberen. Het assortiment OWC wijnen is overigens nooit af. Het is een proces waarbij het advies van onze registervinoloog belangrijk is. Bekende wijnschrijvers bevestigen de kwaliteit van onze wijnen in wijngidsen als De Grote Hamersma en de Omfietswijngids.

      PRETTIG GEPRIJSD

      Een transparante en eerlijke prijs voor boer en consument is heel belangrijk. De boer moet ervan kunnen leven en de consument moet zeker weten dat hij niet te veel uitgeeft. Alleen dan is de handel duurzaam. Door het uitsluiten van extra tussenhandel, houden we de lijnen tussen boer, importeur, winkel en consument zo kort mogelijk en daarmee de prijs laag. Een groeiend OWC leidt bovendien tot extra schaalvoordelen waardoor we vaak mooie aanbiedingen kunnen maken.

      AANTREKKELIJK VERHAAL

      OWC vertelt graag het verhaal achter de wijn. Wij kiezen voor wijnen die gemaakt zijn op een domein, kasteel of huis, waarvan we de eigenaren kennen. Dikwijls zijn dat familiebedrijven. Op die manier geven we wijnen een gezicht en brengen we het verhaal erachter over op de winkelier en de consument. Met proeverijen, advies en informatie lopen wij graag een stapje harder om het verhaal over onze wijnen en wijnboeren te vertellen.

      TOT SLOT

      We hopen dat onze uitgangspunten u geprikkeld hebben. Het Organic Wine Concept zal zich de komende jaren blijven ontwikkelen. Een sterke ontwikkeling van het OWC is gebaseerd op een voortdurende dialoog. Daarom vragen wij winkelier én consument naar hun mening. Heeft u suggesties, wensen of vragen, mail ons informatie@natrada.nl

      Proost!

      Het team van Natrada B.V.